3 intrebari la care sa raspunzi inainte sa vii la un interviu Decathlon
Bine ai venit pe platforma noastra!
Am creat-o special pentru tine! Asa ca daca-ti trec prin minte idei de imbunatatire, te rog scrie-ne. Locul acesta se vrea unul confortabil, in care sa te poti desfasura in voie. Vom posta lucruri care-ti vor fi de folos in dezvoltarea carierei si vom raspunde intrebarilor tale cu promptitudine. Ne bucuram sa te avem alaturi!
Ne propunem sa fim dintre aceia care provoaca ideile clasice, sistemele si modelele de gandire cu care ai fost obisnuit(a). Ne propunem sa te sustinem in dezvoltarea ta profesionala cu informatii de ultima ora. Ne propunem sa te tinem la curent cu ultimele cerinte pentru a te asigura ca esti intotdeauna la inaltime.
Acum, poate ai aterizat aici din greseala si cumva te gandesti sa aplici pentru un job in Decathlon. Ori poate te-am sunat si ai deja interviul programat. Ori poate esti doar hotarat(a) sa ni te alaturi si te intrebi ce sa faci mai departe. Deci, crezi ca poti sa lucrezi in Decathlon?
Oricum ar fi, asigura-te ca ai mai intai raspunsuri la urmatoarele 3 intrebari. Apoi, vino la interviu.
Pentru ce vrei sa faci parte din echipa Decathlon?
Nu, nu prea-folositul De ce?
Ne intereseaza cum vezi tu lumea. Ne intereseaza care sunt lipsurile pe care le vezi tu. Ne intereseaza ce fel de schimbari crezi ca se pot face atat la nivel global, cat si in oras, efectiv. Si, poate mai mult, vrem sa stim unde esti cu ele si cum te va ajuta Decathlon sa le pui in aplicare.
Din nou. Da, ai citit bine.
Azi dimineata, pe drum spre locul de unde-ti spun tie ca Decathlon e curios cine esti cu adevarat, am realizat ca nu doar noi – lucratorii – servim companiilor, ci si viceversa. Cred ca pe undeva sustineam cauza celor care depind de salariu pentru subzistenta. Dar am rationat mai profund, evident.
Daca inca mai crezi ca recruterii te intreaba unde te vezi peste 5 ani ca sa-si dea seama daca esti realist(a), te-nseli.
Te-ntreaba pentru a-ti intelege viziunea. Iar viziunea este perspectiva pe termen ceva mai lung (si nu perceptia de moment) pe care o avem asupra contextului nostru. Viziunea Decathlon se refera la oameni care inoveaza pentru fericirea altor oameni. Cum iti suna asta?
Decathlon este o chemare. Orice companie este o chemare. Pentru simplul fapt ca ai posibilitatea sa alegi. Iar tu, la orice varsta ai fi, esti un individ cu o foarte mare putere – aceea de a-ti imagina lumea si de a o modela in conformitate. Suntem constienti ca nu vom merge impreuna pana la final, dar te sustinem in a construi o viata mai buna acum. Sau, poate, cine stie?!
Unde esti acum si cum este Decathlon relevant aici?
ÃŽn alta ordine de idei, perspectiva Decathlon se refera si la responsabilitatea pe care o avem fata de mediul inconjurator. CEO-ul Decathlon, Michel Aballea, spunea ca:
imprumutam Pamantul de la copiii nostri pentru a putea proteja bucuriile aduse de sport asa cum le cunoastem noi.
Ce misiune mareata, nu?
Dar tu stii unde esti. Tu stii unde poti practica sporturi in orasul tau sau daca are sau nu nevoie de mai multe spatii verzi. Știi problemele orasului tau si cum a evoluat in timp. Ai lucruri care te deranjeaza si lucruri pe care le apreciezi din moment ce ai ramas. Ori, poate, sunt alte motive pentru care ai ramas.
Dar, arunca totusi o privire in jur si incearca sa intelegi putin mai mult de data asta. Realizeaza cum e Decathlon relevant aici. Și cum poti tu imbunatati asta?
Pentru a putea sa realizezi tot ce ti-ai imaginat la punctul 1, ai nevoie de un plan. Decathlon are un plan pentru a impinge limitele dezvoltarii sustenabile. La fel si tu. Oamenii din jur si profesorii, ii spun, pompos, cariera. Ei bine, de-asta esti tu aici. Ca sa-ti construiesti un plan pentru a putea sa faci lumea sa arate cum ti-ai imaginat initial. Parca te dai altfel jos din pat cand stii pentru ce, nu-i asa?
Cine esti?
Si-ajungi, in ultima instanta, cu putin timp inainte de interviu. Ai putine emotii. Sau putin mai multe. Pentru ca iti doresti ca totul sa mearga struna, ori ai asteptari de la noi. Stim. Si pe noi ne trec fiori de fiecare data cand poftim pe cineva inauntru.
Știai ca un intervievator isi face o parere despre tine in 10 secunde si-apoi petrece restul de 30 de minute din interviu cautand motive pentru care sa justifice sau sa infirme prima parere? Se numesc felii de interactiune – acele prime momente.
Tot ce ai de facut e sa fii autentic. Nu e nimeni perfect. Noi cu atat mai putin. Am invatat, insa, la fel ca tine – din greseli. Foarte multi oameni cred ca nu stiu cine sunt. Si asta-i blocheaza cumva intr-un mediu plin de lucruri nesemnificative si mediocritate. Dar, de fapt, noaptea, inainte sa punem capul pe perna, stim cu totii cine suntem, in ce ape ne scaldam si la ce visam.
Cand intri la interviu, e ca si cum ai intra la noi in casa. Te vom primi cu bratele deschise. Metaoric vorbind, nu te vom ruga sa te descalti, dar nici nu vom aprecia ca incaltarile sa-ti fie murdare.
Cred ca asta este una din diferentele esentiale pe care Decathlon le subliniaza – vrem, cu adevarat, sa te cunoastem si sa stim la ce visezi. Pentru ca Decathlon functioneaza, ca toate celelalte multinationale, de altfel, ca un mecanism de ceas. Cu multe piese mici cu roluri precise. Iar piesele astea, cumva, se recunosc intre ele.
Astfel, inainte de a te prezenta la interviu, raspunde-ti, pentru tine, la urmatoarele 3 intrebari:
- Pentru ce vrei sa faci parte din echipa Decathlon?
- Unde esti acum si cum e Decathlon relevant aici?
- Cine esti?
Te asteptam!