Cum sa-ti completezi CV-ul pentru a-ti asigura primul interviu

22 Feb 2017 / By

In 2016, pe eJobs, au fost promovate 420 000 de locuri de munca, respectiv cu 70% mai multe decat in anul precedent. In acelasi timp, s-au inregistrat peste 8 milioane de aplicari pentru acele pozitii. La un calcul brut, asta inseamna in jur de 20 de aplicari per job. Doar de pe acest portal.

Dar mai sunt aplicari care vin de pe LinkedIN sau alte retele sociale, din sectiunea speciala de pe site, din recomandari, etc. De aceea, in majoritatea cazurilor, pana la interviuri, e nevoie de scanarea catorva zeci de CV-uri. Iar pentru a fi sunat, CV-ul tau trebuie sa iasa cumva in evidenta.

Dupa cum vezi, competitia se intensifica si asta pune putina presiune pe CV-ul tau. Dar, fii pe pace. Tocmai de aceea suntem aici – ca sa te sustinem in cariera si sa-ti impartasim din experienta rezultata in urma miilor de CV-uri pe care le-am intalnit noi. In special azi, te intampinam cu cateva sugestii despre cum sa-ti aranjezi CV-ul pentru a trece de screening (acea prima triere de care vorbeam mai sus).

In primul rand, insa, vrem sa-ti amintim ca rolul unui CV sta in structura si designul acestuia. El trebuie sa prezinte succint parcursul tau profesional. E o poza a carierei tale. Chiar, ai putea sa-ti reprezinti CV-ul printr-o poza? (lasa-ne in comentarii poza pe care ai alege-o)

Iar cariera in sine, e un proces, o calatorie, daca vrei sa ne exprimam putin poetic. Iar calatoria asta are si ea o logica, un fir cronologic pe care acest document e necesar sa-l surprinda. Doar ca o scrii invers fata de o calatorie traditionala.

    • Incepe CV-ul tau cu destinatia!

“Destinatia” CV-ului tau este sectiunea aceea numita “Obiectiv|. Practic, acesta trebuie sa rezume, intr-o propozitie, despre ce este (ori vrei sa fie) cariera ta. Care e scopul? Pentru ce lucrezi? Ce construiesti?
ÃŽti amintesti anecdota aceea cu cei trei care construiau un perete? Fiind intrebati ce fac acolo, primul a spus ca ciopleste prostiile acelea de pietre si abia asteapta sa mearga acasa; cel de-al doilea a spus ca modeleaza o caramida pentru ca impreuna cu altele sa construiasca un zid; iar ultimul, uitandu-se cu mandrie inspre cer, a zis ca el construieste o catedrala.

Propunere practica: Uita-te de undeva de sus la cariera ta. Încearca sa ai viziunea de ansamblu asupra ei. Noteaza intr-o propozitie raspunsul la intrebarea: “Care-i catedrala ta?”

    • Surprinde esentialul din parcursul tau profesional!

ÃŽn conditiile in care cu totii construim ceva, cariera noastra devine un complex proces de invatare. Aceasta este si perspectiva din care privesc angajatorii. Inclusiv Decathlon. Locurile de munca si experientele pe care le-ai avut pana in prezent se traduc in seturi de abilitati si atitudini acumulate si dezvoltate.

Propunere parctica: Asigura-te, deci, ca in sectiunea “experienta profesionala” mentionezi succint o situatie concreta, ce abilitati vechi ti-ai dezvoltat si ce capacitati noi ai deprins din respectiva provocare.

Mai mult, este esential sa acorzi atentie si abilitatilor in sine. “Rezolv probleme cu usurinta”, “Excelente abilitati in comunicare” si altele asemenea sunt generalitati in CV-uri. In primul rand ca toata lumea poate rezolva probleme ori comunica excelent. Iar, in al doilea rand, fiecare job are un profil comun al aplicantului. Astfel, ideal este fie sa punctezi abilitati diferite pentru a te face remarcat(a) in multimea de aplicanti, fie sa fii cu mult mai specific(a) in descrierea celor pe care le ai deja.

Propunere practica: Asigura-te ca notezi aspectele relevante. Ai vrea, deci, sa eviti cliseele, sa mentionezi exemple concrete si cuantificabile, precum numarul de membri din echipa pe care ai coordonat-o, sau numarul de accesari ale site-ului companiei inainte si dupa campania ta de marketing, etc. E de ajutor daca folosesti procente pentru a sublinia evolutia.

ÃŽn cazul in care vrei sa schimbi domeniul de activitate, e bine ca acesta sa fie unul conex. Chiar daca entuziasmul e important si el, simpla dorinta si deschidere catre a invata, nu e suficienta. Faptul ca ai lucrat in vanzari si ai decis sa schimbi macazul si sa aplici pentru un post de programator fara a avea, efectiv, experienta in noul domeniu, s-ar putea sa fie un demers ce necesita ceva efort initial si timp pentru dezvoltarea noului set de abilitati.

Propunere practica: Fa tot posibilul sa aplici pe posturi relevantie tie si carierei pe care ai ales-o.

    • Studiile mentionate in CV sunt fundatia pe care iti construiesti cariera!

Chiar daca se intampla ca studiile si parcursul profesional sa aiba orientari diferite, de cele mai multe ori, aceasta are si un motiv in spate. Motiv pe care e bine sa-l ai in vedere si relativ la care sa fii deschis. Studiile sunt importante cu precadere in cazul studentilor ori proaspat absolventilor care aplica pentru job-uri entry level.

Propunere practica: Evindentiaza stagiile de practica profesionale ori activitatile de voluntariat in care te-ai implicat. De asemenea, sunt relevante si alte activitati extra-curriculare, precum olimpiade, concursuri, training-uri, cursuri, etc.

    • Editeaza-ti CV-ul inainte de a-l trimite!

ÃŽnainte de a trimite CV-ul, e bine ca acesta sa fie ingrijit, curat. Sunt ideal de luat in calcul detalii precum ortografia, ori adresa de e-mail.

Propunere practica: Asigura-te ca adresa de e-mail notata este de tipul prenume.nume@xx.ro. In sensul utilizarii unei adrese profesionale, evitand mentionarea poreclelor de genul bombonika ori barosanu. In plus, verifica ortograia – e important sa eviti greselile de scriere ori de exprimare. Daca ai petrecut prea mult timp pe acest aspect, fie ia o pauza, fie solicita feedback unei persoane care-ti vede CV-ul pentru prima data.

    • Ce e mai bine sa nu incluzi in CV-ul tau…

Da, sunt si lucruri pe care ar fi bine sa nu le incluzi in CV. Acestea ar fi: motivele pentru care ai parasit vechile locuri de munca, toate studiile, ori vreun neadevar. La interviu pot fi probate cunostintele in limbile straine ori cele de specialitate dobandite in urma anumitor studii mentionate.

    • Ce forma ii dai CV-ului tau?

Ultimul, dar nu cel din urma aspect de care sa tii cont este designul CV-ului tau. Sunt recruiteri care solicita, in mod expres, varianta Europass. E bine sa tii cont de asta. ÃŽn cazul in care nu se specifica, ideal este ca documentul sa poata fi vazut dintr-o privire.

Propunere practica: poti alege un design deosebit, spre exemplu – un CV pe o coala orientata landscape, sau un sablon diferit, dar la fel de simplu. De asemenea, asigura-te ca el se incadreaza in cel mult 2 pagini. La cantitatea de CV-uri care trebuie analizata, putini recruiteri vor acorda atentie unui CV mai lung de-atat.

Indiferent de job-ul pentru care aplici, incearca propunerile noastre si spune-ne daca s-a imbunatatit ceva, ori cati dintre recruiteri te-au sunat pentru a stabili un interviu. Competitia, dupa cum observi, se inteteste. Astfel, in piata, se vor depune eforturi suplimentare atat din partea companiilor cat si a aplicantilor.

Exact cum iti spuneam la inceput, CV-ul este, practic poza carierei tale, iar obiectivul acela principal, dupa datele personale, este primul contact al angajatorului cu tine.

Astfel, te lasam cu intrebarea aceasta: Care este catedrala ta? Noi te asteptam in Decathlon s-o construim impreuna.

Privacy Preference Center

Necessary

Utilizam aceste cookie-uri pentru a stoca preferintele dumneavoastra in legatura cu stocarea de cookie-uri.

gdpr[allowed_cookies],gdpr[consent_types],gdpr[privacy_bar]

Analytics

Aceste cookie-uri permit functionarea Google Analytics.
Acest lucru ne permite sa generam statistici despre numarul de vizitatori, browserul utilizat, timpul dedicat cumparaturilor online si raspunsurile la elementele de marketing pe care le avem pe site. Aceste informatii ne permit sa monitorizam performantele site-ului si sa imbunatatim calitatea acestuia.

_ga,_gat,_gid

Disqus

Aceste cookie-uri sunt salvate de catre platforma disqus.com folosita pentru sectiunea de comentarii din blog.

__utma,__utmc,__utmz,disqus_unique

Publicitate - Google

Aceste module cookie sunt setate de Google. Aceste cookie-uri permit companiei Google sa-si profileze interesele vizitatorilor si sa se asigure ca publicitatea relevanta va ajunge pe site-uri terte. Aceste cookie-uri pot fi, de asemenea, folosite pentru a stoca preferintele utilizatorilor.

Detalii aici: www.google.com/policies/technologies/cookies/
https://www.google.com/policies/technologies/types/ si https://www.google.com/policies/technologies/types/

1P_JAR, APISID, CONSENT, DV, HSID, NID, SAPISID, SID, SIDCC, SSID

Google Adwords

Colecteaza informatii despre modul in care vizitatorii ajung pe site (e.g., din anunturi afisate pe Google Search) sau despre modul in care acestia utilizeaza site-ul.
Detalii aici: www.google.com/policies/technologies/types/

_ga, _gid

Directionare - Facebook

Aceste cookie-uri sunt setate de Facebook. Facebook foloseste module cookie pentru a colecta date despre interesele utilizatorilor. Facebook foloseste aceste date pentru a oferi publicitate orientata spre comportament.
Detalii aici: www.facebook.com/policies/cookies/

act, c_user, datr, fr, pl, presence, sb, wd, xs

Adunity

Acest cookie este utilizat pentru a informa, optimiza si oferi reclame anumitor site-uri, in functie de vizitele tale pe acest website;
Detalii aici: https://www.adunity.com/privacy-policy.html

__gfp_64b

Yahoo

Acest cookie este utilizat pentru a informa, optimiza si oferi reclame anumitor site-uri, in functie de vizitele utilizatorului pe acest website

ads.yahoo.com

Directionare - YouTube

Aceste module cookie sunt setate de YouTube. YouTube colecteaza date despre utilizatori, care sunt agregate cu date de profil de la alte servicii Google, pentru a afisa publicitatea vizata vizitatorilor web dintr-o gama larga de site-uri proprii si de pe alte site-uri web. Aceste module cookie pot stoca preferintele utilizatorilor si pot fi utilizate pentru a personaliza continutul publicitar.
Detalii aici: www.google.com/policies/privacy/

YSC, LOGIN_INFO, PREF, VISITOR, _ga

Google Analytics

Aceste module cookie permit colectarea de informatii despre modul in care vizitatorii utilizeaza acest site si pentru a detecta posibile probleme de navigare. Google Analytics stocheaza informatii despre paginile vizitate, durata de navigare pe site, modalitatea prin care a fost accesat site-ul precum si sectiunile accesate din cadrul paginilor. Nu sunt stocate informatii personale, prin urmare, aceste informatii nu pot fi folosite pentru identificarea utilizatorului.
Site-ul foloseste Google Analytics pentru a putea urmari daca site-ul întruneste cerintele utilizatorilor si pentru a prioritiza îmbunatatirea proceselor derulate. Google ofera mai multe informatii despre cookie-uri in pagina de politica a confidentialitatii si politica cookie-urilor. De asemenea, Google, pune la dispozitie un “add-on” ce ofera posibilitatea renuntarii la Google Analytics indiferent de paginile accesate.
Detalii aici: www.google.com/intl/ro/policies/privacy/

_utma, _utmx, _utmxx, _utmz, _ga