Decathlon – un job, o carieră, o chemare

19 Oct 2016 / By

3 întrebări la care să răspunzi înainte să vii la un interviu Decathlon

Bine ai venit pe platforma noastră!

Am creat-o special pentru tine! Așa că dacă-ți trec prin minte idei de îmbunătățire, te rog scrie-ne. Locul acesta se vrea unul confortabil, în care să te poți desfășura în voie. Vom posta lucruri care-ți vor fi de folos în dezvoltarea carierei și vom răspunde întrebărilor tale cu promptitudine. Ne bucurăm să te avem alături!

Ne propunem să fim dintre aceia care provoacă ideile clasice, sistemele și modelele de gândire cu care ai fost obișnuit(ă). Ne propunem să te susținem în dezvoltarea ta profesională cu informații de ultimă oră. Ne propunem să te ținem la curent cu ultimele cerințe pentru a te asigura că ești întotdeauna la înălțime.

Acum, poate ai aterizat aici din greșeală și cumva te gândești să aplici pentru un job în Decathlon. Ori poate te-am sunat și ai deja interviul programat. Ori poate ești doar hotărât(ă) să ni te alături și te întrebi ce să faci mai departe. Deci, crezi că poți să lucrezi în Decathlon?

Oricum ar fi, asigură-te că ai mai întâi răspunsuri la următoarele 3 întrebări. Apoi, vino la interviu.

Pentru ce vrei să faci parte din echipa Decathlon?

Nu, nu prea-folositul De ce?

Ne interesează cum vezi tu lumea. Ne interesează care sunt lipsurile pe care le vezi tu. Ne interesează ce fel de schimbări crezi că se pot face atât la nivel global, cât și în oraș, efectiv. Și, poate mai mult, vrem să știm unde ești cu ele și cum te va ajuta Decathlon să le pui în aplicare.

Din nou. Da, ai citit bine.

Azi dimineață, pe drum spre locul de unde-ți spun ție că Decathlon e curios cine ești cu adevărat, am realizat că nu doar noi – lucrătorii – servim companiilor, ci și viceversa. Cred că pe undeva susțineam cauza celor care depind de salariu pentru subzistență. Dar am raționat mai profund, evident.

Dacă încă mai crezi că recruterii te întreabă unde te vezi peste 5 ani ca să-și dea seama dacă ești realist(ă), te-nșeli.

Te-ntreabă pentru a-ți înțelege viziunea. Iar viziunea este perspectiva pe termen ceva mai lung (și nu percepția de moment) pe care o avem asupra contextului nostru. Viziunea Decathlon se referă la oameni care inovează pentru fericirea altor oameni. Cum îți sună asta?

Decathlon este o chemare. Orice companie este o chemare. Pentru simplul fapt că ai posibilitatea să alegi. Iar tu, la orice vârstă ai fi, ești un individ cu o foarte mare putere – aceea de a-ți imagina lumea și de a o modela în conformitate. Suntem conștienți că nu vom merge împreună până la final, dar te susținem în a construi o viață mai bună acum. Sau, poate… cine știe?!

 Unde ești acum și cum este Decathlon relevant aici?

În altă ordine de idei, perspectiva Decathlon se referă și la responsabilitatea pe care o avem față de mediul înconjurător. CEO-ul Decathlon, Michel Aballea, spunea că:

împrumutăm Pământul de la copiii noștri pentru a putea proteja bucuriile aduse de sport așa cum le cunoaștem noi.

Ce misiune măreață, nu?

Dar tu știi unde ești. Tu știi unde poți practica sporturi în orașul tău sau dacă are sau nu nevoie de mai multe spații verzi. Știi problemele orașului tău și cum a evoluat în timp. Ai lucruri care te deranjează și lucruri pe care le apreciezi din moment ce ai rămas. Ori, poate, sunt alte motive pentru care ai rămas.

Dar, aruncă totuși o privire în jur și încearcă să înțelegi puțin mai mult de data asta. Realizează cum e Decathlon relevant aici. Și cum poți tu îmbunătăți asta?

Pentru a putea să realizezi tot ce ți-ai imaginat la punctul 1, ai nevoie de un plan. Decathlon are un plan pentru a împinge limitele dezvoltării sustenabile. La fel și tu. Oamenii din jur și profesorii, îi spun, pompos, carieră. Ei bine, de-asta ești tu aici. Ca să-ți construiești un plan pentru a putea să faci lumea să arate cum ți-ai imaginat inițial. Parcă te dai altfel jos din pat când știi pentru ce, nu-i așa?

Cine ești?

Și-ajungi, în ultimă instanță, cu puțin timp înainte de interviu. Ai puține emoții. Sau puțin mai multe. Pentru că îți dorești ca totul să meargă strună, ori ai așteptări de la noi. Știm. Și pe noi ne trec fiori de fiecare dată când poftim pe cineva înăuntru.

Știai că un intervievator își face o părere despre tine în 10 secunde și-apoi petrece restul de 30 de minute din interviu căutând motive pentru care să justifice sau să infirme prima părere? Se numesc felii de interacțiune – acele prime momente.

Tot ce ai de făcut e să fii autentic. Nu e nimeni perfect. Noi cu atât mai puțin. Am învățat, însă, la fel ca tine – din greșeli. Foarte mulți oameni cred că nu știu cine sunt. Și asta-i blochează cumva într-un mediu plin de lucruri nesemnificative și mediocritate. Dar, de fapt, noaptea, înainte să punem capul pe pernă, știm cu toții cine suntem, în ce ape ne scăldăm și la ce visăm.

Când intri la interviu, e ca și cum ai intra la noi în casă. Te vom primi cu brațele deschise. Metaforic vorbind, nu te vom ruga să te descalți, dar nici nu vom aprecia ca încălțările să-ți fie murdare.

Cred că asta este una din diferențele esențiale pe care Decathlon le subliniază – vrem, cu adevărat, să te cunoaștem și să știm la ce visezi. Pentru că Decathlon funcționează, ca toate celelalte multinaționale, de altfel, ca un mecanism de ceas. Cu multe piese mici cu roluri precise. Iar piesele astea, cumva, se recunosc între ele.

Astfel, înainte de a te prezenta la interviu, răspunde-ți, pentru tine, la următoarele 3 întrebări:

  1. Pentru ce vrei să faci parte din echipa Decathlon?
  2. Unde ești acum și cum e Decathlon relevant aici?
  3. Cine ești?

Te așteptăm!